Φιλοσοφία

Τα τρία φιλοσοφικά χαρακτηριστικά του Wing Chun


Βουδισμός : Ο τρόπος μέσω του οποίου καθαρίζει το μυαλό κι είναι ανοιχτό σε κάθε νέα διδασκαλία που δίνεται μέσω του συστήματος Wing Chun. Ο μαθητής πρέπει να δουλεύει υπομονετικά για να επέλθει η πρόοδος. H συνεχής εξάσκηση των λεπτών κινήσεων, της ισορροπίας, της σταθερότητας, του συντονισμού, της χαλάρωσης, της σωστής αναπνοής και του βλέμματος διδάσκει την ανεξαρτησία, τη δύναμη της θέλησης και την αποφασιστικότητα.

Ταοϊσμός: Ο τρόπος της χρήσης της δύναμης χωρίς κόπο στις κινήσεις μέσω του Yin-Yang. Ο μαθητής αποδέχεται τις αντιθέσεις της φύσης (το σκληρό με το μαλακό). Η απαλότητα κι η ελαστικότητα δεν θεωρούνται αδυναμία, αλλά υπεροχή η οποία νικά την ωμή βία. Η εξάσκηση αποφέρει ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Κομφουκιανισμός: Η πειθαρχία που απαιτείται για τη σοβαρή συστηματική εκπαίδευση. Ο μαθητής πρέπει να εκτιμά το δάσκαλο, κι αυτός, με τη σειρά του, πρέπει να φανεί αντάξιος αυτής της αναγνώρισης και να αναλάβει τη φροντίδα του νεωτέρου, ώστε να παρέχει την ανάλογη βοήθεια.


Κομφούκιος


O Κομφούκιος 孔夫子, Κονγκ Φούτζι ή Κ'ουνγκ-φου-τζου, κυρ. "Διδάσκαλος Κονγκ" (552 π.Χ. - 479 π.Χ.) υπήρξε διάσημος κινέζος διανοητής και κοινωνικός φιλόσοφος, οι διδασκαλίες και η φιλοσοφία του οποίου επηρέασαν βαθιά τη ζωή και τη σκέψη της Ανατολικής Ασίας. Υπήρξε ιδρυτής της Σχολής Ρου (Ru) της κινεζικής σκέψης. Οι διδασκαλίες του, όπως διατηρήθηκαν στα Ανάλεκτα, έθεσαν τα θεμέλια πολλών μεταγενέστερων κινέζικων απόψεων για την εκπαίδευση και την συμπεριφορά του ιδανικού άνδρα, πώς ένα τέτοιο άτομο θα πρέπει να ζει τη ζωή του και να αλληλεπιδρά με τους άλλους, και τα σχήματα της κοινωνίας και της διακυβέρνησης στα οποία θα πρέπει να συμμετέχει. Ο Fung Yu-lan, μια από τις μεγάλες αυθεντίες του 20ου αιώνα για την ιστορία της κινεζικής σκέψης, συγκρίνει την επιρροή του Κομφούκιου στην κινεζική ιστορία με εκείνη του Σωκράτη στη Δύση. Θεωρείται ηγετική μορφή του Κομφουκιανισμού.


Λάο Τσε

Ο Λάο Τσε θεωρείται ότι γεννήθηκε το 604 π.Χ στην Κίνα. Η προσωπικότητα αυτού του μεγάλου σοφού υπήρξε πολύ σκοτεινή. Το όνομα Λάο Τσε σημαίνει ο «γέρος σοφός» και πρόκειται μάλλον για μυθικό πρόσωπο, παρά τις μεταγενέστερες αναφορές που τον θεώρησαν υπαρκτό. Οι μεταγενέστεροι ταοϊστές δημιούργησαν μια ολόκληρη μυθολογία γύρω από το πρόσωπο του Λάο Τσε, με αποτέλεσμα στις μέρες μας δύσκολα να ξεχωρίζει κάποιος το ιστορικό από το μυθικό πρόσωπο. Λέγεται ότι παρέμεινε στη μήτρα της μάνας του για 80 χρόνια και ότι όταν γεννήθηκε είχε μακριά γενειάδα, χαρακτηριστικό ενός ανθρώπου με μεγάλη σοφία.

Ο Λάο Τσε ήταν ο θεμελιωτής της διδασκαλίας του Ταοϊσμού. Θεωρείται σύγχρονος του Κομφούκιου, μολονότι υπάρχουν επιφυλάξεις αν πράγματι έζησε κατά τον 6ο αιώνα. Εντούτοις τα φιλοσοφικά αξιώματά του αποτέλεσαν το θεωρητικό υπόβαθρο του Ταοϊσμού, του οποίου θεωρείται ιδρυτής. Μαζί με τον Κομφουκιανισμό και το Βουδισμό αποτελούν τις τρεις μεγάλες θρησκείες της Κίνας.
Το Τάο Τε Τσινγκ αποτελεί το μοναδικό του έργο. Η συγγραφή του δεν αποδίδεται ξεκάθαρα στον ίδιο και η σημερινή έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο συγγραφέας ήταν κάποιος Ταοϊστής φιλόσοφος, με το όνομα Λι Ερ, που θέλοντας να αποκρύψει το όνομά του, χρησιμοποίησε το όνομα του Λάο Τσε. 


Μποντιντάρμα

Ο Μποντιντάρμα ήρθε στην ανατολή, στην Κίνα γύρω στο 520 με 527 μ.Χ. και συναντήθηκε με τον αυτοκράτορα Γου της χώρας Λιάνγκ. Μιλώντας για τον Βουδισμό δεν συμφωνήσανε κατά ορισμένες απόψεις σχετικά και ο Μποντιντάρμα πέρασε τον ποταμό Γιάνγκ Τζι (Yang Zi) και στη συνέχεια ήρθε και εγκαταστάθηκε στην κορυφή του βουνού Σονγκ στη σπηλιά Γου Ρου Φενγκ 五乳峰 (Wu Ru Feng) , δίπλα στο ναό Shaolin. Κάθισε εκεί αντικρίζοντας έναν τοίχο για εννέα χρόνια.

Κατά τη διαδικασία της διάδοσης του βουδισμού, δίδαξε τους μαθητές του, συμπεριλαμβανομένων των Χούι Κε και Ντάο Γιου, τον βουδισμό Τσάν της Σχολής Μαχαγιάνα. Η διδασκαλία του, δεν στηρίχθηκε σε γραπτά κείμενα, αλλά έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο να παρατηρεί τον τοίχο για να εκπαιδεύσει τον εαυτό του. Υποστήριξε ότι η μελέτη των γραφών θα πρέπει να είναι η βάση του Τσαν, αλλά δεν συμφωνούσε σχετικά με την ασταμάτητη ανάγνωση των γραφών σε μορφή τελετής. Η πράξη του ''κοιτάζοντας τον τοίχο'' είναι η συνειδητοποίηση του συνδυασμού θεωρίας και αυτογνωσία.

Ο Μποντιντάρμα πίστευε ότι αν ένα άτομο μπορεί να αφήσει την αγάπη και το μίσος, τη θλίψη και την ευτυχία, την απληστία και τους πόθους και να ζεί καθημερινά με φυσικό τρόπο και να απολαμβάνει ό, τι μπορεί να συμβεί, αντί να ανησυχεί και να διαμαρτύρεται, τότε αυτός ή αυτή έχει μπει στο Βουδιστικό Δρόμο.

Ο Μποντιντάρμα έγινε σεβαστός ως ο ιδρυτής του Βουδισμού Τσαν και ο ναός Σαολίν έχει γίνει ο Ναός του Βουδισμού Τσαν.